26.11.2015

Prve uporabniške izkušnje prenovljenega portala eUprava

e-Uprava za vas

Vsak uporabnik prenovljenega portala eUprava ima personalizirano okno z vsemi podatki, ki jih o njem hrani država, in opomnik, prek katerega ga eUprava obvešča o pomembnih dejavnostih, ki jih ne sme pozabiti.
Prenovljeni in uporabniku prijaznejši portal eUprava je zaživel pretekli ponedeljek. Na ministrstvu za javno upravo so prenovljeni portal opisali, da so vsebine predstavljene na enostavnejši in jasnejši način "po sistemu življenjskih dogodkov". "Uporabnik bo lahko dokumente in vloge uredil oziroma oddal iz domačega naslanjača ter si shranil svoje vloge in spremljal statuse svojih vlog. Vsak uporabnik bo lahko imel tudi svoj opomnik, eUpravo bo mogoče uporabljati na mobilnih napravah," še opisujejo na MJU-ju.

Avtorji prenove portala so se tudi odločili, da v prvem stiku z novim portalom, vsaj v začetnem obdobju, na vidnem mestu izpostavijo osebno dopolnilno delo, povezavo do vrednotnice, kjer je tudi opomnik, da je treba dodatno plačati provizijo za brezgotovinsko plačilo. Na vstopni strani je tudi okence z najpogostejšimi aktivnostmi uporabnikov portala. Trenutno je največ zanimanja za otroški dodatek.
Katere novosti od začetka tedna ponuja eUprava? Vsak uporabnik ima svoje osebno okno s podatki, ki jih o njem hrani država. Portal eUprave ga obvešča tudi o koristnih informacijah, kot so bližajoči se referendumi, o tem, koliko časa še veljajo avtocestne vinjete ter kakšen je status njegovih oddanih vlog. Prav tako bodo na enem mestu zbrani komentarji, ki jih posameznik odda na predloge predpisov, ki so v javni obravnavi.
Kaj menijo uporabniki?

Kako je prenovljena eUprava resnično bolj uporabna in prijazna, je preverila "porota" Vala 202. "Grafično se mi zdi boljše urejeno, če recimo kliknem za otroški dodatek. Zdi se mi, da prej pridem do stvari, bolj pregledno je …" je ob testiranju javne uprave povedala Jana Barbo Jerko.

"Prva informacija, ki skoči ven in pade v oči, je vodič, kako začnemo uporabljati eUpravo in kaj je treba pridobiti za varno uporabo portala," je o tem, kako pridobiti in potrditi digitalno potrdilo, povedala Živa Zupan. Avtorjem prenove portala pa je predlagala, da bi bil na vidnem mestu označen stik za pomoč, kar bi lahko manj "e-veščim" olajšalo postopanje po vsebinskih sklopih. "Recimo, da bi hotela podaljšati vozniško dovoljenje, bi si želela, da je objavljena telefonska številka za tehnično pomoč, če si mi kar koli zaplete pri oddaji vloge, ter za vsebinsko pomoč, kamor bi se lahko obračala z vprašanji," je še dejala Zupanova, saj meni, da je včasih treba vprašati po telefonu za preprosto razlago.

"Stran je konsistentna in vse vloge so identične. Ko bom rešil prvo vlogo, mi bo povsem jasno, kako rešiti naslednjo. To je vidik, ki mi je zelo všeč. Ko se naučiš oddati eno vlogo, bo vedno enostavneje. Že zdaj v Sloveniji cenim, da se da veliko opravkov, ki jih imam z državo, opraviti v elektronsko obliki. Imam izkušnjo iz tujine, kjer je to bistveno težje," pravi Matej Praprotnik.

Mitja Mavsar pa meni, da se iskalnik portala "še uči". "Iskalno orodje ima težave s sinonimi. Ustanoviti in ustanovitev bi moral prepoznati kot eno in isto. Na iskalniku, ki bo ključno orodje, bo treba še malo delati," je ocenil Mavsar.

 

Vir: Spletni portal RTV Slovenija, 25. 11. 2015, avtor G. C.