24.02.2016

Državljani EU si želijo transparentno e-upravo

e-uprava

Evropska komisija je objavila prve rezultate javnega posvetovanja o krepitvi digitalnih javnih storitev v EU, ki kažejo, da si več kot 80 odstotkov sodelujočih v posvetovanju želi splošno dostopnost in transparentnost storitev e-uprave. Prav tako menijo, da morajo javne storitve zagotavljati popolno varstvo osebnih podatkov.

Še več, 86 odstotkov sodelujočih je izpostavilo pomen načela "samo enkrat", po katerem državljani, organizacije in podjetja podatke posredujejo javnim organom samo enkrat, so še sporočili iz Bruslja. EU naj bi tako zmanjšala birokratske ovire, da uporabnikom ne bi bilo treba istih podatkov posredovati večkrat z izpolnjevanjem vedno enih in istih obrazcev.

Pomen načela "samo enkrat" in "potujejo naj podatki in ne ljudje" je glavno vodilo novega projekta EPT- Enotna Poslovna Točka nove finančne perspektive, ki se bo izvajal v okviru Ministrstva za javno upravo. EPT bo ob koncu projekta (2022) poslovnim subjektom na enostaven in pregleden način nudil vse potrebne informacije, zagotavljal prenovljene elektronske posopke za poslovanje z državo, kot tudi podporo splošnim obveznim poročanjem, po načelu "samo enkrat".

Celovita analiza javnega posvetovanja bo objavljena konec marca, Evropska komisija pa bo akcijski načrt za e-upravo za obdobje 2016-2020 v okviru pobude enotnega digitalnega trga predstavila aprila letos. Akcijski načrt si prizadeva posodobiti javne uprave, vzpostaviti čezmejno sodelovanje in zagotoviti neovirane in učinkovite stike z državljani, organizacijami in podjetji.

 

Vir: STA, 24. 2. 2016